|
aspalsta.net Keskustelua Aspergerin syndroomasta
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Markku
|
Lähetetty: Keskiviikko 07. Huhtikuu 2010, 17:18 Viestin aihe: |
|
|
| Random4321 kirjoitti: | Onko mahdollista että minulla olisi Touretten syndrooma aspergerin lisäksi? Tein noin 2 vuotta putkeen erillaisia liikkeitä ja ääntelyjä tahtomattani.
mm. avasin silmät SUURIKSI ja heilutin päätä, räpsyttelin silmiäni tiheästi, koskettelin silmäluomiani, "ryin" kurkkuani taukoamatta. Siinä näin pääpiirteittäin. Rupesi aina vi***tamaan kun kaikki kaverit kommentoivat liikkeitäni ja tuota "kurkun rykimistä".
Oireet ovat kadonneet hiljalleen. Nykään täytyy vain hinkata luomia, useasti koskettaa vatsaa sekä napaan. Hengitän nopeaan tahtiin ja taivuttelen/kiemurtelen vatsaani saman aikaisesti. |
Kyllähän on mahdollista, että ihmisellä on sekä Touretten että Aspergerin syndrooma, jos niillä on sama alkusyy. Esim. minulla on diagnosoitu neuropsykologisissa tutkimuksissa syksyllä 1998 vain lievä CP-vamma, joka johtuu pitkästä yli 34 tuntia kestäneestä synnytyksestä. Neuropsykologi kirjasi, että minulla on käsissäni ja vartalossani lievää ja ajoittain kohtalaistakin liikehdintää, jota en itse edes huomaa helposti. Paljon asperger-piirteitä minussa on. Näin ollen ainakin pitkän synnytyksen aikana esiintynyt hapenpuute saattaa aiheuttaa sekä Asperger- että Tourette-oireita taikka ticsejä. Milloin voi olla kysymys Touretten Syndroomasta, ks.
http://gamma.nic.fi/~add/ts/index.html |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rääkkyväpapukaija
|
Lähetetty: Keskiviikko 07. Huhtikuu 2010, 20:31 Viestin aihe: |
|
|
| Amandla kirjoitti: | | Liittyyköhän yhden ja saman sanan sanominen ticseihin? Tyttärellä ollut myös kävelyn "sahaamista" edestakaisin, ikään kuin ottaa vähän väliä uusiksi askeleensa. |
Minun mielestäni voi liittyä, ja mieleeni tulee muitakin mahdollisia syitä, mutten viitsi kirjoittaa perusteellisempaa selostusta, kun en kumminkaan ole mikään lääkäri tms. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Amandla
|
Lähetetty: Torstai 08. Huhtikuu 2010, 09:53 Viestin aihe: |
|
|
Jos haluat, voit laittaa yksärinä minulle niitä muita syitä, joita tuli mieleesi. ei haittaa, vaikka et ole lääkäri  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Aspalsta.net -sivustoa sponsoroi