aspalsta.net Foorumin päävalikko aspalsta.net
Keskustelua Aspergerin syndroomasta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Keskustelua Tourettemaisista oireista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    aspalsta.net Foorumin päävalikko -> Touretten Syndrooma
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Markku

LähetäLähetetty: Keskiviikko 07. Huhtikuu 2010, 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Random4321 kirjoitti:
Onko mahdollista että minulla olisi Touretten syndrooma aspergerin lisäksi? Tein noin 2 vuotta putkeen erillaisia liikkeitä ja ääntelyjä tahtomattani.
mm. avasin silmät SUURIKSI ja heilutin päätä, räpsyttelin silmiäni tiheästi, koskettelin silmäluomiani, "ryin" kurkkuani taukoamatta. Siinä näin pääpiirteittäin. Rupesi aina vi***tamaan kun kaikki kaverit kommentoivat liikkeitäni ja tuota "kurkun rykimistä".

Oireet ovat kadonneet hiljalleen. Nykään täytyy vain hinkata luomia, useasti koskettaa vatsaa sekä napaan. Hengitän nopeaan tahtiin ja taivuttelen/kiemurtelen vatsaani saman aikaisesti.

Kyllähän on mahdollista, että ihmisellä on sekä Touretten että Aspergerin syndrooma, jos niillä on sama alkusyy. Esim. minulla on diagnosoitu neuropsykologisissa tutkimuksissa syksyllä 1998 vain lievä CP-vamma, joka johtuu pitkästä yli 34 tuntia kestäneestä synnytyksestä. Neuropsykologi kirjasi, että minulla on käsissäni ja vartalossani lievää ja ajoittain kohtalaistakin liikehdintää, jota en itse edes huomaa helposti. Paljon asperger-piirteitä minussa on. Näin ollen ainakin pitkän synnytyksen aikana esiintynyt hapenpuute saattaa aiheuttaa sekä Asperger- että Tourette-oireita taikka ticsejä. Milloin voi olla kysymys Touretten Syndroomasta, ks.
http://gamma.nic.fi/~add/ts/index.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rääkkyväpapukaija

LähetäLähetetty: Keskiviikko 07. Huhtikuu 2010, 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Amandla kirjoitti:
Liittyyköhän yhden ja saman sanan sanominen ticseihin? Tyttärellä ollut myös kävelyn "sahaamista" edestakaisin, ikään kuin ottaa vähän väliä uusiksi askeleensa.

Minun mielestäni voi liittyä, ja mieleeni tulee muitakin mahdollisia syitä, mutten viitsi kirjoittaa perusteellisempaa selostusta, kun en kumminkaan ole mikään lääkäri tms.
Takaisin alkuun
Amandla

LähetäLähetetty: Torstai 08. Huhtikuu 2010, 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluat, voit laittaa yksärinä minulle niitä muita syitä, joita tuli mieleesi. ei haittaa, vaikka et ole lääkäri Smile
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    aspalsta.net Foorumin päävalikko -> Touretten Syndrooma Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sivu 7 Yht. 7

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Aspalsta.net -sivustoa sponsoroi

http://www.chilikauppa.fi