|
aspalsta.net Keskustelua Aspergerin syndroomasta
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Nentti'kö
|
Lähetetty: Keskiviikko 21. Heinäkuu 2010, 20:15 Viestin aihe: |
|
|
| Välähdys kirjoitti: | Oikein mukavaa, että tällainen ihan pelkkä läheisketju lähti pyörimään. Välillä kun tahtoisi paasata/kysellä jotain sellaista, mihin ei kaipaa as-ihmisten kommentteja. Ketjun tarkoitushan ei takuulla ole olla mikään assien haukkumisrinki, ei todellakaan, mutta välillä se harmittaa, kun jotkut assit aina tarjoavat sitä "assiuden ytimen ymmärtämistä" jne jne jne joka lähtöön. Hampaat irvessähän me yritämme ymmärtää. Ymmärtäminen ei vaan aina auta, jos pinna palaa. Tai jos vain ei pystykään ymmärtämään joka tempausta, kun assitkaan eivät ymmärrä meitä.
Minä en enää ole yhdessä as-miesystäväni kanssa, mutta näemme silloin tällöin ja kyllä tuo syndrooma vieläkin askarruttaa. Pohdin, mitä olisin voinut tehdä toisin, olisiko homma toiminut, jos olisin jaksanut vielä venyä taikka suhtautua vain enempi huumorilla erikoisuuksiin. Ei tiedä, ei. Mutta vastedes taidan mahdollisille sulhaskandidaateille tehdä heti kättelyssä as-testin, ihan vain päästäkseni vastaisuudessa helpommalla. En ole rasisti, mutta heh heh... |
Tuo "jos olisin jaksanut venyä" pisti silmään. Olisiko parempi molemmalle jos yrittäisi hyväksyä, kuin venyä. Venymisessä tulee kuitenkin, enemmin tai myöhemmin raja vastaan. Parempi kai olisi kun kumpikin saisi olla mitä on. Ymmärtää itseään ensisijaisesti ja sitten myös toista. Nenteilläkin on paljon puutteita, varsinkin tunne-elämän alueella ja tuntuu että aina vain lisääntyvässä määrin. Syyt vain ovat toisenlaisia kuin asseilla, näin ainakin luulen. Toisaalta, jos assilla on puutteita joillakin alueilla, turhaa on venyminen ja vaatiminenkaan. Sama kai, jos odottaisi kädettömän kietovan kätensä ympärilleen. Luulen että homma toimii, jos on toimiakseen. Mitä apuvälineitä siihen sitten tarvitaan, se on toinen juttu. Eihän kaikki nenttienkään väliset suhteet onnistu, vaikka hyviä edellytyksiä tuntuisikin olevan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
noppi
|
Lähetetty: Keskiviikko 21. Heinäkuu 2010, 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Tervetuloa Nentti'kö palstalle. Tätä ketjua yritimme aikoinaan pitää vain nenttien käytössä vertaistuen tyyppistä keskustelua varten. Muissa ketjuissa on monesti enemmän assien kuin nenttien viestejä.
Luultavasti tänne ilmestyy sinulle keskustelukumppaneita, vaikka viime aikoina on ollut vähän hiljaista. Varmaan löydät myös vanhoista kirjoituksista kiinnostavia asioita. Ja kirjoita, kyllä täällä lukijoita käy.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
yksijalkasänky
|
Lähetetty: Torstai 29. Heinäkuu 2010, 17:45 Viestin aihe: |
|
|
| Nentti'kö kirjoitti: |
Tuo "jos olisin jaksanut venyä" pisti silmään. Olisiko parempi molemmalle jos yrittäisi hyväksyä, kuin venyä. Venymisessä tulee kuitenkin, enemmin tai myöhemmin raja vastaan. Parempi kai olisi kun kumpikin saisi olla mitä on. Ymmärtää itseään ensisijaisesti ja sitten myös toista. Nenteilläkin on paljon puutteita, varsinkin tunne-elämän alueella ja tuntuu että aina vain lisääntyvässä määrin. Syyt vain ovat toisenlaisia kuin asseilla, näin ainakin luulen. Toisaalta, jos assilla on puutteita joillakin alueilla, turhaa on venyminen ja vaatiminenkaan. Sama kai, jos odottaisi kädettömän kietovan kätensä ympärilleen. Luulen että homma toimii, jos on toimiakseen. Mitä apuvälineitä siihen sitten tarvitaan, se on toinen juttu. Eihän kaikki nenttienkään väliset suhteet onnistu, vaikka hyviä edellytyksiä tuntuisikin olevan. |
Nentti'kö,
ajatuksesi ovat hyvin samansuuntaisia kuin
mun (aikuisena assiuteni tajunneen) ajatukset.
Minulle on päivänselvää, että tästäkään ketjusta
ei kannata sulkea asseja pois, koska
asseilla on tärkeää omakohtaista kerrottavaa juuri
niille assien vanhemmille ja läheisille, jotka
tarvitsevat kaikkein eniten todellista tietoa siitä,
millainen ilmiö AS oikein on. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nentti'kö
|
Lähetetty: Keskiviikko 18. Elokuu 2010, 22:07 Viestin aihe: |
|
|
| yksijalkasänky kirjoitti: | | Nentti'kö kirjoitti: |
Nentti'kö,
ajatuksesi ovat hyvin samansuuntaisia kuin
mun (aikuisena assiuteni tajunneen) ajatukset.
Minulle on päivänselvää, että tästäkään ketjusta
ei kannata sulkea asseja pois, koska
asseilla on tärkeää omakohtaista kerrottavaa juuri
niille assien vanhemmille ja läheisille, jotka
tarvitsevat kaikkein eniten todellista tietoa siitä,
millainen ilmiö AS oikein on. |
Tuo todellinen tieto onkin tärkeää. Unohdan usein assini vaikeudet tietyissä asioissa ja silloin niistä tulee suuria vaikeuksia myös itselleni, lähes ylipääsemättömiä. Seurustelu assin kanssa ei tosiaankaan ole helppoa, vaikka toisaalta onkin todella antoisaa ja jollain tapaa erityistä.. ainakin itselleni. Mä uskon kuitenkin että vaikeudet johtuvat tasapuolisesti molemmasta. Omalla tavallaan kyvyttömiä olemme kumpikin, eri asioissa vain. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Aspalsta.net -sivustoa sponsoroi