aspalsta.net Foorumin päävalikko aspalsta.net
Keskustelua Aspergerin syndroomasta

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

ADD/ADHD ja ruokavalio

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    aspalsta.net Foorumin päävalikko -> ADD ja ADHD
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kanelinkukka

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. Tammikuu 2009, 10:59    Viestin aihe: ADD/ADHD ja ruokavalio Vastaa lainaamalla viestiä

moikka,
olen joskus kuullut adhd lapsen äidiltä että ruokavaliolla on paljon merkitystä tämän piirteen omaaville ihmisille.
muistelisin hänen kertoneen että kannattaa käyttää jotakin kalaöljyä?
samoin kannattaa käyttää mahdollisimman vähä rasvaa sekä sokeria?

mulla itselläni on adhd, sekä kummallakin lapsellani on jotakin ylivilkkautta yms.

mites on,voiko ruokavaliolla helpottaa omaa oloaan?
sokerin kanssa olen huomannut sen että se on meidän perheessä kun virtapiikki,huumaus aine.
yhdet tikkarit lapsille niin meno on mahdoton, samoin itseni kanssa sokeri on todella mahdoton yhtälö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sekoitus

LähetäLähetetty: Keskiviikko 21. Tammikuu 2009, 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sokerin ja runsaiden hiilihydraattiannosten välttämisestä voi olla apua. Itse olen huomannut että säännöllinen ateriarytmi, kohtuullinen ateriakoko, ei liikaa sokeria, lisänä kalaöljykapseleita ja maitohappobakteereita vitamiinien lisäksi, on sopiva. Kovin vähärasvainen tuskin on tarpeen, kunhan rasvojen laatuun kiinnittää huomiota: suosii kovettamattomia kasvisrasvoja ja välttää ns transrasvoja, joita on osittain kovetetussa kasvirasvassa.

Mutta ei meidän elämänrytmissä pysty ruokavaliota juuri viilaamaan, varsinkaan kun tyttö ei suostu syömään kovin terveellistä. Jos ei maistu hyvältä, ei syö. Ja kaikki epäterveelliset herkut syö talosta meidän ollessamme töissä. Yritämme olla ostamatta herkkuja, mutta kun pitäisi olla vierasvaraakin, ja itsekin haluaisi joskus jotain kahvin kanssa.
Takaisin alkuun
Rosita

LähetäLähetetty: Perjantai 23. Heinäkuu 2010, 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minullakin on on ADHD, mutta en ole paljon sen takia ruokavaliotani muuttanut. Syön hyvää ja terveellistä perusruokaa sekä herkuttelen välillä. Joillakin ihmisillä ruokavalio helpottaa ADHD:n ja ADD:n oireita, mutta sehän on yksilöllistä.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    aspalsta.net Foorumin päävalikko -> ADD ja ADHD Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Aspalsta.net -sivustoa sponsoroi

http://www.chilikauppa.fi